Home ABOUT Facebook Twitter +Follow

After long time silent
Asslamualaikum guyss.

Ehem. ehemm... Hehe, sorry lah rasa kekok pulak sebab da lama tk post entry yg terkini di blog kan. Blog aku pun rasa mcm kusam masam jek sbb tk dijaga dgn betul bnyak betul sawang sawang. Hehe. So apa cerita para bloger sekalian, sihat? Rasanya last aku post entry before nak SPM kot dan ini merupakan entry aku yg first utk tahun nie kan. Haha, kelakar gila yelah al maklum lah kan aku nie bz lah katakan Haha *gedik jek. Act sepanjang lamanya diri ku menghilang dari menulis entry bnyk benda yg aku buat dan bnyak benda yg aku alami semuanya berlaku dengan pantas selepas aku SPM. Jom baca apa yg aku nak entry post ni kiranya berkongsi lah ngan kalian semua kan :) Aku habis SPM 05.12.2011 last paper account dan susah kot Haha, oke mana ada exam yg senangkan? This is Normal exam :D


Pada 10.12.2011 kteorg sepakat ( 5AAP, classmate ) nak adakan reniuon utk last form five lah katakan. Semua cikgu yg mengajar kteorg, kteorg jemput kiranya adakan renioun besar besaran lah katakan *tp hampeh dtgnya cikgu tk ramai. bz kot so before 10.12.2011 kteorg telah bertungkus lumus nak siapkan semua aktivti dengan mengambil masa 4 hari tue. Semua hadiah kena balut, goodies jugak disediakan hamper hamper jugak ada tau sbb kteorg adakan lucky draw so funn oke sbb aku pun dapat. Hwaa Hwaa jgn jeles okee. Semuanya bagi kerjasama walaupun tk ramai kan yg tolong bg kerjasama tk kesa yg pntg majlis berjaya. Dari mana kteorg dapat duit? Opss tkde yg support oke semuanya duit hasil dari kami yg kumpul kiranya bendahari lah yg kutip dan aku lah orgnya yg hari hari jdk kak 'CETI' mintak org duit bayar duit kelas tk bg aku marah dan bebel. Haha, sorry guys aku buat semua tue untuk kita kita jgk kan kan? Dan skrg duit tue da hbs semuanya kte merasa puas kan. Duit kelas dapat kutip hampir cecah RM 800, wow! sungguh tk percaya kan? HAHA. Haaa, lupa bgtau pulak kteorg buat tue kat Hutan Bandar Taman Mutiara Rini so terpaksa lah sewa bas sbb kteorg tk nk pergi asing asing *cewah tp ada jugak yg dtg asing asing tp cuma dua org jek HAHA gedik! Duit sngt mencukupi  utk sewa bas, tempah nasi ayam dan makanan makanan yg bnyk lagi lah da tk berapa nak ingat sngat sbb 2 month ago. Sangat fun sbb mcm mcm aktiviti lakukan kteorg bersama cikgu tercinta.

Kami bersama PAPA ZUL. Awesome <3
Para perjuangan aku bersama guru tersayang. *ada lagi 
Ada yg tk dtg dlm 5 org tk dtg sbb ad hal. Sedih kan :(

Haa, kteorg ada buat main tukar tukar hadiah jugak. sangat best gila *erkkk,bahasa ap aku guna nie Haha. Kteorg da limitkan make sure hadiah tue atas rm10 dan ke atas so fair kan kan? Nasib lah dapat macam mana kan dyorg nie kan. Ada yg comel comel jek hadiah nya Haha miss the moment lah. Yg bestnya aku tukar tukar hadiah dpt hadiah dari cikgu Awatif merangkap bonda kami (guru perdagangan) Dan paling bestnya cikgu Awatif pun dpt hadiah aku Haha mcm merancang tp tk pun. Tukar tukar hadiah aku pinggan kek corak vantage beli kat Angsana. Hwa hwa hwaa Haha lawa tau tp lupa nak amik gmbar hadiah uh. aku dapat jam plus buku motivasi wah teharunya aku. Hwa hwa hwaaaa :DD

Tadaaaa. Cantik tk jamnya?

Nie haa luarannya tgk saje luar da cantik. Hadiah dari Puan Awatif

Ni haa dlmnya ada surat lagi tau. aw. aw. aw 

Nampak tk cikgu yg tudung hitam pgang hadiah kotak besar. Tue lah aku punya yg tukar2 hadiah uh. Cantik kan ckgu uh :DD

Selain main tukar tukar hadiah kteorg jugak ada buat pertandingan 'Stylish Boy' and ' Beuty Girl' untuk pelajar jek tk de untuk guru guru yerr. Hehe itupun dari undian guru guru bukan kteorg yer. So pemenang kategori lelaki  Zikri Shahid dan the winner girl is ME. Hwa hwa hwaaaa mcm tk percaya jek terharu rasanya yaksss! c(:

Zikri Shahid pemenanang. Handsome kan? Hahaks c(:
yeah this is me. Beuty ke? HAHA cikgu yg pilih. Rezeki jgn d'tolak :D
Yeyeh nie kami pemenangnya :D



aw aw aw kami nampak sweet kan? Hwehwehweee :DD

Haa, lepas semua jamuan nie selesai pada 12.12.2011 aku start kerja di Taska A.B.Y  dengan Mimie (MyBelovedFriend). Senang gila aku dapat kerja kan kan? Hahaa aku tk cari pun kerjanya tpi kerjanya dtg dgn sendri. Rezeki jgn d'tolak musuh jgn dicari. Act, kteorg mmg nak cari kerja pun tp fikir lepas jamuan lah betul betul balik dari jamuan dari Taman Mutiara Rini terus dapat offer. Siapa yg tknak kan? Haha mcm mana aku ngan Mimie bole dpt kerja tue ke? Oke aku mmg sewa bas kat company Taska A.B.Y atas bantuan ayah. Besides that, my step-sister mmg pernah stay situ since child plus ayah mmg rapat ngan pkck bas tue merangkap suami kepada owner Taska tue. Senangkan kerja aku cari sewa bas dpt terus je bayar. Haha, so lepas pkck tue ambik kteorg kat Taman Mutiara Rini terus hantar pergi sekolah tempat  dimana kami berkumpul. Lepas semua da trun dia tanya dgn aku "korang semua bdk lepasan SPM kan?" aku jawab yer. Pkck say "Nak tk kerja kat Taska A.B.Y, kalau nak dtg sbtu buat interview tp nk perempuan dan dua org jek" aku pun happy gila terus kata oke mntk no ph? Da ada sbb kan aku yg sewa bas msti lah ada kan untuk senang contact. Aku terus ajak Mimie sbb masa tue dia ada dekat dgn aku. Hwa hwa hwa pergi interview and yes dapat! So aku memulakan hidup dgn bekerja sebagai pekrja pada Isnin 12.12.2011.

And now Alhamdullah sbb aku dpt kerja dan sudah lebih 2 aku bekerja di situ tnpa bertukar tempat kerja lain. Memula kerja kat situ mmg lah penat dan rasa kekok tp skrg da oke. Tipu lah kalau aku kata penat tk de, penat still ada sakit pinggang pun yerr. So bertahan jek lah kan d'sbbkan nak belajar cari duit lah katakan. Hehe duit tk seberapa pun. Tp anak anak kat situ sgat sgt lah comel kan mcm mcm kerenah yg korang bole jumpa tau so besabar jek lah. Yg bestnya dyorg kat sna call me as Teacher. Haha kelakar kan kan? Tp itu realiti aku tk de segulung ijazah plus Sijil SPM pun tk kuar lagi da dpt status 'TEACHER' sementara jek tue. 






ouchh,comelnya Zehin Saiful Islam sngt syg kat dia :DD




I will miss this moment :(









Budak yg suka sngt ggit org Ahmad Irfan Faez


Aku tk tau aku dapat kerja kat situ smpai bila sbb aku belum bg kata putus lagi dengan kak Lili (majikan) bila aku nak out dari situ. Mimi kat situ smpai akhir bulan 3 lah niee. Mnejawab lah ddk situ lah yerkk. Haha rasa sygg sgt sgt nak tinggal kan anak anak kat Taska tue. Paling aku sg nk tinggal kan Zehin da la rapat dgn aku lepas tue kena tinggalkan. Hwa hwa hwa tk snggup aku. Haha nnt rindu nk dgr sore dia menanggis bila aku tk de dpn mata dia. Geram geram geram :/ grrr geram geram pun comel. Hahaks. Oke skrg nie aku da tk de pikir apa lagi sbb tkt sngt lagi bpe hari jek result SPM akan kuar. Aishhhh mintak mintak lah oke result aku.
berdoa : "Ya Allah, kau berikan lah aku result SPM aku nie dgn keputasan yg cemerlang, Gemilang dan Terbilang dgn mendapat 9A+ atas berkat aku jaga anak anak taska di sini dgn rsa Ikhlas. Serta rakan rakan seperjungan aku yg amik SPM 2011. Aminnnnn"... sama sama lah kte berdoa yerr.

p/s : Thanks guys sbb baca entry nie smpai habis maklum lah da lama tk taip hahaks dan bnyak story. Nnt aku akn update story story yg terkini yerr :DD keyboard off!







← New Past →

Created by S.KhadijahAhmad