Home ABOUT Facebook Twitter +Follow

Anak no 2!
Assalamualaikum Peeps :)

Hai hai hai !!! Apa khabar semuaaa? Lamaaaanyaaa tak update blog kan kan? Lately ni busy dgn test, assgment, quiz dan aktiviti poli. Yelahh al maklum lahhh cuti semester semakin hampirr jek dan kerja pun menimbun-nimbun tau, Haihhhh ==' *jgn mengeluh okeyh Ijah! Haaaa back to normal act aku nak aku ada isi yg nak di share kan nyaaa. Tapi buat sekadar tatapan yerr dan tk perlu nak terlalu obses sgt. HAHA. Mengenai perangai anak nombor dua. Di sbbkan aku anak nombor dua dan aku akan jwb serba sedikit mengenai perangai anak nombor dua ni okeyh? Hihi.
Okeyhh let's continue...


ANAK DEGIL
Anak kedua dikatakan lebih
degil, keras kepala dan tidak mendengar kata. semua dia aje yg betul.dlm ramai-ramai adik beradik dia aje yg KETEGAQ.kemahuan dia kuat.kalau buat sesuatu sungguh-sungguh.kalau tak nak tu, tak nak lah jawabnya, boleh dipujuk tapi selalunya tak berapa jalan.

Me: Betul jugak yg ni sometime lah. Hihi tapi best ghahaha.

TAK PANDAI PUJUK
memang anak no 2 ni dia tak
pandai pujuk makwe or pakwe dia. (ciannn)

Me: Hmmmmm.. Yer kott tapi suka di pujuk adalah. Manja! HAHA.


BERCINTA
dia kalau bercinta, sangat setia.sanggup berkorban. :D

Me: InsyaAllah, setia mmg setia tapi kalau jodoh yg kita bersama yg kita setia tu,Alhamdulilah. Mintak2 lah kan jodoh aku dgn dia.
Dan mntak2lah dia adalah jodoh yg terbaik utk aku serta dpt membimbing aku ke jln ALLAH. Aminnn..
 (Mohd Irfan Bin Mohd Zulkipli)
:D

HITAM / PUTIH
Apa yg dikatakan semua dipegang.kalau
hitam, hitam lah kalau putih, putih lah.degil tak boleh toleransi.

Me: Erkkkkk -,- yg statement ni eyhh?? Hmmm kekadang yer and kekadang tak pun. Ada jugak perasaan toleransi sikit tau. Haihhhh ==' HAHAHA.

HATI
Anak no 2 ni juga nampak aje
keras.tp hati dia lembut.SATU lagi pe'el dia.dia tak boleh ditegur.

Me: Haaaa, yg ni sokong nampak aje keras tapi hati lembut sgt tau. Hihi. Cepat touching sesuatu yg menyentuh perasaannya. Cewahhhhh! Hihi. Haaa kalau kena tegur mcm tk bole terima sometime! hihi :p


BERDIKARI
Very independent.memang betul.tp kalau terlebih
independent pun payah.mudah bergaul.very take care.

Me: Yup! yg ni betul kot. Sbbnyaa mak lepaskan aku belajar jauh2 ni haaa kat Pahang! Tanya mak : Berani mak lepaskan Ijah erkkk? Mak jwb:Mak percayakan kau. So? Hihi


ARAHAN
Anak no 2 ni juga dia payah nk terima arahan.dia lebih suka buat hal sendiri pendek kata tak boleh kerja ngan orang.

Me: Yup! Terasa mcm jdk org suruhan pulak. Geram lepastu bila dah tolong tak reti nak berbahsa kan. Geram tauu Mak Jah ni! Haaa kan da t'emosi. Hihi..


PEMAAF DAN CARING
tidak dinafikan anak no 2 ni pun
pemaaf dan caring.TAPI awas jangan bagi diorang marah kalau diorang marah faham saje lah.

Me: Hurmmmm.. Betul jugak nie,yelahh buat apa nak marah lama2 kan? Blh cepat tua tau! HAHAHA. :D Mcm nie baru betul. Senyummmm.. :)

PAKAIAN
Nak semua up to date.semua nak kemas.

Me: Yg ni ek? Tak jugak yunk. Kalau tak ada buat cara tak ada, Klu ada pakai jek lah kan. Hihi.





Wahhhh, Majoriti semuanyaaa byk ada pada aku lah tapi taktau lah pulak kalau tak ada kepada sesiapa yg anak nombor dua kann. Hihi Tk perlu percaya kot sbb ramalan. Tapi apa yg dia ramal tu ada jugak lah kat aku kan. Hihi. Okeyhhlah reader aku mahu berundur thanks baca sampai habis. Maaf kalu ada yg tersalah. Sesungguhnya yg baik dtgnya dari Nya dan yg buruk dari aku. Assalamualaikum :)










Past →

Created by S.KhadijahAhmad